بهره‌برداری از کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران در تابستان امسال
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

کشتی

 

بهره‌برداری از کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران در تابستان امسال

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: ساخت نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد.


به گزارش  ارتاویل نیوز، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست و دومین همایش ارگان‌های دریایی ایران در پژوهشگاه شیمی و مهندسی ایران با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مفیدی در بخش علوم دریایی در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: ایجاد گروه علوم و فنون دریایی در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تدوین سند ملی علوم دریایی و ایجاد کمیته ملی پژوهش‌های اقیانوس‌شناسی نشان می‌دهد که ظرفیت خوبی در آموزش و پژوهش علوم دریایی در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: مجوز ایجاد مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی  غرب آسیا از سازمان یونسکو اخذ شده و کمیته ملی اقیانوس شناسی نیز در زیر مجموعه کمیسیون ملی یونسکو در ایران ایجاد خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزایش مقاطع تحصیلات تکمیلی مراکز پژوهشی متعدد و انباشتگی تجربیات سال‌های  قبل و پس از انقلاب اسلامی را پتانسیل زیادی برای توسعه علوم دریایی ذکر کرد و افزود: در دولت یازدهم گشایش مناسبی در حوزه روابط بین‌الملل ایجاد شده است.

رشد 80 درصدی کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران

احمدی گفت: ساخت نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بر توسعه و گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی تاکید کردو گفت: امیدواریم با هم‌گرایی و هم‌افزایی وزارت علوم و حوزه دریا نقشه راه و برنامه قوی اجرایی برای توسعه صنعت دریایی تدوین شود.

احمدی افزود: هم‌اکنون مرزبندی‌ها در تمامی حوزه‌ها و علوم برداشته شده و دیگر نباید حوزه‌های اقتصادی را از هم تفکیک کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها نشان‌دهنده هم‌افزایی و هم‌گرایی در صنعت دریایی کشور است، اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیارمناسب و بالایی در  حوزه حمل و نقل دریایی خصوصا در حوزه خلیج فارس دریای عمان و منطقه خزر وجود دارد.

انتهای پیام
/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, ] [ 23:9 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 114888
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1